Door het inleveren van dit product verklaar ik dat het product eigen werk is en dat het vrij is van fraude zoals in het onderwijs- en examenreglement artikel 6.17 lid 4 sub f, g en h is beschreven.

Startgesprek, schoolbezoek studiegroep en schoolbezoek Aldert

Startgesprek (link naar verslag)

Mijn startgesprek had ik in april 2022 met mijn toenmalige coach Rose en Esther. Als ik het verslag teruglees heb ik mij goed kunnen ontwikkelen. Hoewel ik Rose ontzettend aardig vond heb ik de meeste groei doorgemaakt sinds Aldert mijn coach is geworden, ik vind zijn feedback altijd heel helpend en het brengt mij verder. 

Ik schrijf dat ik leerlingen wil leren motiveren en hoe om te gaan met uitdagend gedrag. Ik heb hier stappen ingenomen dankzij workshops en literatuur maar dit blijft een actueel item voor het volgende studiejaar. 

Ik mag mij op school verder profileren, laten zien waar ik voor sta en wat ik kan. Hier heb ik hard aan gewerkt maar het kan nog verder ontwikkeld worden. In het afgelopen half jaar is het in ieder geval voor de leerlingen duidelijk geworden hoe ik hen kan helpen en waar ze bij mij mee terecht kunnen. 

Schoolbezoek studiegroep (link naar pitch)

In april 2022 ben ik op bezoek gegaan bij de school van Ytsje en de school van Hanneke, Geke was helaas die dag ziek. Dit vond ik heel leerzaam, we werken alledrie op andere scholen. Bij Ytsje op KBS de Tarissing voelde het als een warm bad en zag ik dat haar leerlingen echt gek op haar zijn, mooi om te zien! Bij Hanneke op de Wingerd was het heel anders, een school voor speciaal onderwijs, maar ontzettend gaaf om te merken dat zij leerlingen op hun eigen niveau lesgeeft, dat lijkt mij moeilijk en het vraagt om veel inlevingsvermogen. 

Twee weken later kwamen Geke, Hanneke en Ytsje bij mij op bezoek, ze vonden onze school erg kleurrijk en gezellig maar ook het (slechte) taalgebruik van onze leerlingen viel op. 

Schoolbezoek Aldert

Door een wisseling in de wacht van coaches kwam Aldert in november 2022 bij mij op bezoek. Het was nogal een ingewikkelde planning in verband met drukke schema's aan beide kanten. Aldert keek met mij mee bij een les Engels en gaf mij daar als feedback om meer Engels te praten met de twee leerlingen die ik begeleid en om deze leerlingen op dit niveau meer activerende vormen van onderwijs te bieden, dit heb ik ter harte genomen (zie ervaring 9) en dit was heel waardevol. Bij een wiskundeles was ik als assistent aanwezig maar deed ik effectief niks, hij deed mij dat inzien, dat dit een verspilling van mijn tijd en kennis is, een eyeopener want bij ons op school werken assistenten vaak zo: aanwezig zijn zonder specifieke taak, dit voelt nutteloos. Samen met Esther zijn wij op zoek naar andere manieren om mij in te zetten, hier wil ik mij in het tweede studiejaar verder in verdiepen. 

Reacties