Door het inleveren van dit product verklaar ik dat het product eigen werk is en dat het vrij is van fraude zoals in het onderwijs- en examenreglement artikel 6.17 lid 4 sub f, g en h is beschreven.

Inleiding




Mijn portfolio geeft inzicht mijn ontwikkeling: Wat heb ik geleerd tijdens mijn eerste leerjaar AD DEP? 

Op de ervaringen pagina's beschrijf ik mijn bekwaamheid, mijn ontwikkellijn en welke leeruitkomsten ik aantoon met de betreffende ervaring, ik geef hierbij ook aan waar ik me nog verder in wil verdiepen en welke vaardigheden ik nog op wil doen. 

Ik put veel inspiratie en energie uit de opleidingsdagen.
Ik kwam tijdens het pedagogisch prioriteitenspel tot de ontdekking dat ik zorg- en persoonlijke legitimering erg belangrijk vind, onderwijs moet aansluiten op de leefwereld van de leerlingen en wij moeten hen een veilige plek bieden, tijdens de 21st century skills mochten we met robotica aan het werk, dat vond ik erg waardevol, tijdens de workshop breinleren kwamen interessante onderwerpen aan bod: hoe kunnen we leerlingen een growth mindset laten hebben? Het didactisch coachen heeft een zaadje geplant bij mij, de scaffolding techniek heeft mij veel geholpen tijdens gesprekken met leerlingen en Aldert, Erik, Greetje en Tabitha zijn hier echt ontzettend goed in. 

Terugkijkend op het afgelopen studiejaar heb ik ontzettend veel geleerd: In februari 2022 had ik nog nooit voor de klas gestaan of in de klas geholpen en in januari 2023 is dat mijn voornaamste taak. Ik begeleid leerlingen uit de derde klas bij Wiskunde en Engels, ik observeer in de klassen om leerprocessen in kaart te brengen en om de groepsdynamiek te verbeteren, ik werk als assistent in de eerste klas bij Wiskunde, Techniek en Engels. 

Ik kwam erachter wat voor onderwijsprofessional ik wil zijn: Ik wil in verbinding staan met de leerlingen, ik wil hen zien en een goede basis bieden zodat ze tot leren komen. 


Reacties