Door het inleveren van dit product verklaar ik dat het product eigen werk is en dat het vrij is van fraude zoals in het onderwijs- en examenreglement artikel 6.17 lid 4 sub f, g en h is beschreven.

Leeruitkomsten




Leeruitkomst A: Verzorgen van onderwijs

Kruisjeslijst 

A1. Vakinhoudelijk:

A.1a Beheerst de leerstof qua kennis en vaardigheden en brengt deze over. ervaring 3, ervaring 6, ervaring 8

A.1b Onderhoudt zijn vakmatige kennis en vaardigheden door contacten met het betreffende werkveld. ervaring 3ervaring 8, ervaring 9

A2. Vakdidactisch:

A.2a Leerprocessen zijn aantoonbaar effectief en dit is te herleiden naar bijdragen van de Didactisch Educatief Professional. ervaring 3ervaring 8ervaring 9

A.2b Demonstreert beroepsmatige handelingen zodat lerenden het begrijpen. ervaring 3, ervaring 6ervaring 8

A.2c De Didactisch Educatief Professional kent verschillende pedagogische en didactische interventies en toepassingsmogelijkheden. ervaring 3, ervaring 6ervaring 8

A.2d De Didactisch Educatief Professional levert een methodische beoordeling/inschatting/typering van de lerende zodat hij een onderbouwde keuze voor interventies kan voorstellen. ervaring 3, ervaring 6ervaring 8

A3. Pedagogisch:

A.3a Lerenden ervaren een positief leerklimaat in fysiek veilige omstandigheden. ervaring 1, ervaring 2, ervaring 6ervaring 8

A.3b Lerenden voelen zich vrij om fouten te maken. ervaring 1, ervaring 2, ervaring 6
ervaring 8

A.3c Lerenden vertrouwen de Didactisch Educatief Professional. ervaring 1, ervaring 2, ervaring 6ervaring 8

A.3d De Didactisch Educatief Professional communiceert duidelijk de verwachtingen. ervaring 1, ervaring 2, ervaring 6ervaring 8

A.3e De Didactisch Educatief Professional draagt aantoonbaar bij aan groepsvorming en groei. ervaring 1, ervaring 2, ervaring 6ervaring 8

A4. Leefwereld:

A.4a De Didactisch Educatief Professional verdiept zich aantoonbaar in de leefwereld en culturele achtergronden van de doelgroep. ervaring 2, ervaring 6ervaring 7ervaring 8

A.4b De doelgroep voelt zich qua leefwereld en cultuur begrepen. ervaring 2, ervaring 6ervaring 7ervaring 8

A.4c De lerende ervaart de communicatie met de Didactisch Educatief Professional minimaal als functioneel voldoende. ervaring 2, ervaring 6ervaring 8

A.4d De interactie van de Didactisch Educatief Professional wordt door de lerende zowel positief als begrepen ervaren. ervaring 2, ervaring 6ervaring 8

A.4e De Didactisch Educatief Professional staat open voor feedback vanuit de doelgroep. ervaring 2, ervaring 6ervaring 8

Leeruitkomst B: Werken in een organisatie

B1: Team en organisatie:

B.1a Het team ervaart de Didactisch Educatief Professional als functioneel teamlid. ervaring 3 ervaring 4 ervaring 5, ervaring 6, ervaring 7ervaring 9

B.1b Het team ervaart dat de Didactisch Educatief Professional effectief aansluit bij de werkprocessen. ervaring 3, ervaring 4, ervaring 5

B.1c Teamleden zijn steeds op de hoogte van de didactische aanpak van de Didactisch Educatief Professional doordat hij dit uitlegt en verantwoordt. ervaring 3, ervaring 5ervaring 9

B.1d De Didactisch Educatief Professional is als teamlid ontvankelijk voor feedback. ervaring 3, ervaring 4, ervaring 5ervaring 9

B.1e De Didactisch Educatief Professional vraagt actief om advies aan leerkracht/docent, andere teamleden of deskundigen. ervaring 3, ervaring 4, ervaring 5

B.1f De Didactisch Educatief Professional doet aantoonbaar inspanningen om zijn eigen functioneren als teamlid te optimaliseren. ervaring 3, ervaring 4, ervaring 5

B2: Maatschappelijke context:

B.2a De context van de Didactisch Educatief Professional waarin het onderwijs plaatsvindt is op de hoogte van diens rol en handelingen binnen die context. ervaring 5ervaring 9

B.2b De context van de Didactisch Educatief Professional waarin het onderwijs plaatsvindt ervaart een goede verstandhouding en communicatie met de Didactisch Educatief Professional. ervaring 5ervaring 9

B.2c De Didactisch Educatief Professional stemt zijn handelen doelmatig en effectief af met anderen die vanuit hun professionele verantwoordelijkheid bij de lerende betrokken zijn. ervaring 5ervaring 9

Leeruitkomst C: Persoonlijke professionele ontwikkeling

C1: Rol

C.1a De beroepscontext van de Didactisch Educatief Professional herkent en erkent de Didactisch Educatief Professional als een professioneel functionaris. ervaring 5, ervaring 6ervaring 7

C.1b De beroepscontext weet door uitingen van de Didactisch Educatief Professional steeds wat zijn rol is. ervaring 5

C.1c De beroepscontext kan de Didactisch Educatief Professional bevragen en aanspreken op zijn visie op onderwijs. ervaring 5

C.1d De beroepscontext kent – door actief uitdragen van de Didactisch Educatief Professional – diens visie op onderwijs. ervaring 5

C.1e De Didactisch Educatief Professional onderbouwt zijn handelen op basis van actuele (wetenschappelijke) inzichten en in de beroepscontext relevante conventies en methoden. ervaring 5

C.1f De Didactisch Educatief Professional onderbouwt zijn visie op onderwijs op basis van actuele (wetenschappelijke) inzichten en in de beroepscontext relevante conventies. ervaring 5

C2: Reflecteren en afstemmen


C.2a De Didactisch Educatief Professional kent zijn eigen handelen en kan de kwaliteit daarvan benoemen. ervaring 6ervaring 7

C.2b De Didactisch Educatief Professional beoordeelt de kwaliteit van zijn eigen handelen in relatie tot de betreffende beroepscontext en het onderwijsprogramma daarbinnen.

C.2c De Didactisch Educatief Professional documenteert zijn handelen en de kwaliteit daarvan op een zodanige wijze dat hij dit functioneel af kan stemmen met de leerkracht/docent of andere functionarissen binnen de beroepscontext. ervaring 7

C.2d De analyse en beschrijving van het handelen en de kwaliteit daarvan van de Didactisch Educatief Professional biedt aanknopingspunten voor ontwikkel-interventies. ervaring 7

C3. Professionele ontwikkeling

C.3a In het onderwijs waar Didactisch Educatief Professional bij betrokken is zijn kwaliteitsverbeteringen aan te wijzen die gerelateerd kunnen worden aan de professionele ontwikkeling van de Didactisch Educatief Professional. ervaring 7

C.3b De professionele ontwikkeling van de Didactisch Educatief Professional is meetbaar en navolgbaar voor de leerkracht/docent en/of andere betrokkenen in de beroepscontext. ervaring 7

C.3c De Didactisch Educatief Professional stelt in overleg met de leerkracht/docent een plan voor zijn professionele ontwikkeling op en maakt hierbij gebruik van relevante, bestaande methoden. ervaring 7




Reacties