Leeruitkomsten
Leeruitkomst A: Verzorgen van onderwijs
Kruisjeslijst
A1. Vakinhoudelijk:
A.1a Beheerst de leerstof qua kennis en vaardigheden en brengt deze over. ervaring 3, ervaring 6, ervaring 8
A.1b Onderhoudt zijn vakmatige kennis en vaardigheden door contacten met het betreffende werkveld. ervaring 3, ervaring 8, ervaring 9
A2. Vakdidactisch:
A.2a Leerprocessen zijn aantoonbaar effectief en dit is te herleiden naar bijdragen van de Didactisch Educatief Professional. ervaring 3, ervaring 8, ervaring 9
A.2b Demonstreert beroepsmatige handelingen zodat lerenden het begrijpen. ervaring 3, ervaring 6, ervaring 8
A.2c De Didactisch Educatief Professional kent verschillende pedagogische en didactische interventies en toepassingsmogelijkheden. ervaring 3, ervaring 6, ervaring 8
A.2d De Didactisch Educatief Professional levert een methodische beoordeling/inschatting/typering van de lerende zodat hij een onderbouwde keuze voor interventies kan voorstellen. ervaring 3, ervaring 6, ervaring 8
A3. Pedagogisch:
A.3a Lerenden ervaren een positief leerklimaat in fysiek veilige omstandigheden. ervaring 1, ervaring 2, ervaring 6, ervaring 8
A.3b Lerenden voelen zich vrij om fouten te maken. ervaring 1, ervaring 2, ervaring 6, ervaring 8
A1. Vakinhoudelijk:
A.1a Beheerst de leerstof qua kennis en vaardigheden en brengt deze over. ervaring 3, ervaring 6, ervaring 8
A.1b Onderhoudt zijn vakmatige kennis en vaardigheden door contacten met het betreffende werkveld. ervaring 3, ervaring 8, ervaring 9
A2. Vakdidactisch:
A.2a Leerprocessen zijn aantoonbaar effectief en dit is te herleiden naar bijdragen van de Didactisch Educatief Professional. ervaring 3, ervaring 8, ervaring 9
A.2b Demonstreert beroepsmatige handelingen zodat lerenden het begrijpen. ervaring 3, ervaring 6, ervaring 8
A.2c De Didactisch Educatief Professional kent verschillende pedagogische en didactische interventies en toepassingsmogelijkheden. ervaring 3, ervaring 6, ervaring 8
A.2d De Didactisch Educatief Professional levert een methodische beoordeling/inschatting/typering van de lerende zodat hij een onderbouwde keuze voor interventies kan voorstellen. ervaring 3, ervaring 6, ervaring 8
A3. Pedagogisch:
A.3a Lerenden ervaren een positief leerklimaat in fysiek veilige omstandigheden. ervaring 1, ervaring 2, ervaring 6, ervaring 8
A.3b Lerenden voelen zich vrij om fouten te maken. ervaring 1, ervaring 2, ervaring 6, ervaring 8
A.3c Lerenden vertrouwen de Didactisch Educatief Professional. ervaring 1, ervaring 2, ervaring 6, ervaring 8
A.3d De Didactisch Educatief Professional communiceert duidelijk de verwachtingen. ervaring 1, ervaring 2, ervaring 6, ervaring 8
A.3e De Didactisch Educatief Professional draagt aantoonbaar bij aan groepsvorming en groei. ervaring 1, ervaring 2, ervaring 6, ervaring 8
A4. Leefwereld:
A.4a De Didactisch Educatief Professional verdiept zich aantoonbaar in de leefwereld en culturele achtergronden van de doelgroep. ervaring 2, ervaring 6, ervaring 7, ervaring 8
A.4b De doelgroep voelt zich qua leefwereld en cultuur begrepen. ervaring 2, ervaring 6, ervaring 7, ervaring 8
A.4c De lerende ervaart de communicatie met de Didactisch Educatief Professional minimaal als functioneel voldoende. ervaring 2, ervaring 6, ervaring 8
A.4d De interactie van de Didactisch Educatief Professional wordt door de lerende zowel positief als begrepen ervaren. ervaring 2, ervaring 6, ervaring 8
A.4e De Didactisch Educatief Professional staat open voor feedback vanuit de doelgroep. ervaring 2, ervaring 6, ervaring 8
Leeruitkomst B: Werken in een organisatie
B1: Team en organisatie:
B.1a Het team ervaart de Didactisch Educatief Professional als functioneel teamlid. ervaring 3 ervaring 4 ervaring 5, ervaring 6, ervaring 7, ervaring 9
B.1b Het team ervaart dat de Didactisch Educatief Professional effectief aansluit bij de werkprocessen. ervaring 3, ervaring 4, ervaring 5
B.1c Teamleden zijn steeds op de hoogte van de didactische aanpak van de Didactisch Educatief Professional doordat hij dit uitlegt en verantwoordt. ervaring 3, ervaring 5, ervaring 9
B.1d De Didactisch Educatief Professional is als teamlid ontvankelijk voor feedback. ervaring 3, ervaring 4, ervaring 5, ervaring 9
B.1e De Didactisch Educatief Professional vraagt actief om advies aan leerkracht/docent, andere teamleden of deskundigen. ervaring 3, ervaring 4, ervaring 5
B.1f De Didactisch Educatief Professional doet aantoonbaar inspanningen om zijn eigen functioneren als teamlid te optimaliseren. ervaring 3, ervaring 4, ervaring 5
B2: Maatschappelijke context:
B.2a De context van de Didactisch Educatief Professional waarin het onderwijs plaatsvindt is op de hoogte van diens rol en handelingen binnen die context. ervaring 5, ervaring 9
B.2b De context van de Didactisch Educatief Professional waarin het onderwijs plaatsvindt ervaart een goede verstandhouding en communicatie met de Didactisch Educatief Professional. ervaring 5, ervaring 9
B.2c De Didactisch Educatief Professional stemt zijn handelen doelmatig en effectief af met anderen die vanuit hun professionele verantwoordelijkheid bij de lerende betrokken zijn. ervaring 5, ervaring 9
Leeruitkomst C: Persoonlijke professionele ontwikkeling
C1: Rol
C.1a De beroepscontext van de Didactisch Educatief Professional herkent en erkent de Didactisch Educatief Professional als een professioneel functionaris. ervaring 5, ervaring 6, ervaring 7
C.1b De beroepscontext weet door uitingen van de Didactisch Educatief Professional steeds wat zijn rol is. ervaring 5
C.1c De beroepscontext kan de Didactisch Educatief Professional bevragen en aanspreken op zijn visie op onderwijs. ervaring 5
C.1d De beroepscontext kent – door actief uitdragen van de Didactisch Educatief Professional – diens visie op onderwijs. ervaring 5
C.1e De Didactisch Educatief Professional onderbouwt zijn handelen op basis van actuele (wetenschappelijke) inzichten en in de beroepscontext relevante conventies en methoden. ervaring 5
C.1f De Didactisch Educatief Professional onderbouwt zijn visie op onderwijs op basis van actuele (wetenschappelijke) inzichten en in de beroepscontext relevante conventies. ervaring 5
C2: Reflecteren en afstemmen
C.2a De Didactisch Educatief Professional kent zijn eigen handelen en kan de kwaliteit daarvan benoemen. ervaring 6, ervaring 7
C.2b De Didactisch Educatief Professional beoordeelt de kwaliteit van zijn eigen handelen in relatie tot de betreffende beroepscontext en het onderwijsprogramma daarbinnen.
C.2c De Didactisch Educatief Professional documenteert zijn handelen en de kwaliteit daarvan op een zodanige wijze dat hij dit functioneel af kan stemmen met de leerkracht/docent of andere functionarissen binnen de beroepscontext. ervaring 7
C.2d De analyse en beschrijving van het handelen en de kwaliteit daarvan van de Didactisch Educatief Professional biedt aanknopingspunten voor ontwikkel-interventies. ervaring 7
C3. Professionele ontwikkeling
C.3a In het onderwijs waar Didactisch Educatief Professional bij betrokken is zijn kwaliteitsverbeteringen aan te wijzen die gerelateerd kunnen worden aan de professionele ontwikkeling van de Didactisch Educatief Professional. ervaring 7
C.3b De professionele ontwikkeling van de Didactisch Educatief Professional is meetbaar en navolgbaar voor de leerkracht/docent en/of andere betrokkenen in de beroepscontext. ervaring 7
C.3c De Didactisch Educatief Professional stelt in overleg met de leerkracht/docent een plan voor zijn professionele ontwikkeling op en maakt hierbij gebruik van relevante, bestaande methoden. ervaring 7
A.3d De Didactisch Educatief Professional communiceert duidelijk de verwachtingen. ervaring 1, ervaring 2, ervaring 6, ervaring 8
A.3e De Didactisch Educatief Professional draagt aantoonbaar bij aan groepsvorming en groei. ervaring 1, ervaring 2, ervaring 6, ervaring 8
A4. Leefwereld:
A.4a De Didactisch Educatief Professional verdiept zich aantoonbaar in de leefwereld en culturele achtergronden van de doelgroep. ervaring 2, ervaring 6, ervaring 7, ervaring 8
A.4b De doelgroep voelt zich qua leefwereld en cultuur begrepen. ervaring 2, ervaring 6, ervaring 7, ervaring 8
A.4c De lerende ervaart de communicatie met de Didactisch Educatief Professional minimaal als functioneel voldoende. ervaring 2, ervaring 6, ervaring 8
A.4d De interactie van de Didactisch Educatief Professional wordt door de lerende zowel positief als begrepen ervaren. ervaring 2, ervaring 6, ervaring 8
A.4e De Didactisch Educatief Professional staat open voor feedback vanuit de doelgroep. ervaring 2, ervaring 6, ervaring 8
Leeruitkomst B: Werken in een organisatie
B1: Team en organisatie:
B.1a Het team ervaart de Didactisch Educatief Professional als functioneel teamlid. ervaring 3 ervaring 4 ervaring 5, ervaring 6, ervaring 7, ervaring 9
B.1b Het team ervaart dat de Didactisch Educatief Professional effectief aansluit bij de werkprocessen. ervaring 3, ervaring 4, ervaring 5
B.1c Teamleden zijn steeds op de hoogte van de didactische aanpak van de Didactisch Educatief Professional doordat hij dit uitlegt en verantwoordt. ervaring 3, ervaring 5, ervaring 9
B.1d De Didactisch Educatief Professional is als teamlid ontvankelijk voor feedback. ervaring 3, ervaring 4, ervaring 5, ervaring 9
B.1e De Didactisch Educatief Professional vraagt actief om advies aan leerkracht/docent, andere teamleden of deskundigen. ervaring 3, ervaring 4, ervaring 5
B.1f De Didactisch Educatief Professional doet aantoonbaar inspanningen om zijn eigen functioneren als teamlid te optimaliseren. ervaring 3, ervaring 4, ervaring 5
B2: Maatschappelijke context:
B.2a De context van de Didactisch Educatief Professional waarin het onderwijs plaatsvindt is op de hoogte van diens rol en handelingen binnen die context. ervaring 5, ervaring 9
B.2b De context van de Didactisch Educatief Professional waarin het onderwijs plaatsvindt ervaart een goede verstandhouding en communicatie met de Didactisch Educatief Professional. ervaring 5, ervaring 9
B.2c De Didactisch Educatief Professional stemt zijn handelen doelmatig en effectief af met anderen die vanuit hun professionele verantwoordelijkheid bij de lerende betrokken zijn. ervaring 5, ervaring 9
Leeruitkomst C: Persoonlijke professionele ontwikkeling
C1: Rol
C.1a De beroepscontext van de Didactisch Educatief Professional herkent en erkent de Didactisch Educatief Professional als een professioneel functionaris. ervaring 5, ervaring 6, ervaring 7
C.1b De beroepscontext weet door uitingen van de Didactisch Educatief Professional steeds wat zijn rol is. ervaring 5
C.1c De beroepscontext kan de Didactisch Educatief Professional bevragen en aanspreken op zijn visie op onderwijs. ervaring 5
C.1d De beroepscontext kent – door actief uitdragen van de Didactisch Educatief Professional – diens visie op onderwijs. ervaring 5
C.1e De Didactisch Educatief Professional onderbouwt zijn handelen op basis van actuele (wetenschappelijke) inzichten en in de beroepscontext relevante conventies en methoden. ervaring 5
C.1f De Didactisch Educatief Professional onderbouwt zijn visie op onderwijs op basis van actuele (wetenschappelijke) inzichten en in de beroepscontext relevante conventies. ervaring 5
C2: Reflecteren en afstemmen
C.2a De Didactisch Educatief Professional kent zijn eigen handelen en kan de kwaliteit daarvan benoemen. ervaring 6, ervaring 7
C.2b De Didactisch Educatief Professional beoordeelt de kwaliteit van zijn eigen handelen in relatie tot de betreffende beroepscontext en het onderwijsprogramma daarbinnen.
C.2c De Didactisch Educatief Professional documenteert zijn handelen en de kwaliteit daarvan op een zodanige wijze dat hij dit functioneel af kan stemmen met de leerkracht/docent of andere functionarissen binnen de beroepscontext. ervaring 7
C.2d De analyse en beschrijving van het handelen en de kwaliteit daarvan van de Didactisch Educatief Professional biedt aanknopingspunten voor ontwikkel-interventies. ervaring 7
C3. Professionele ontwikkeling
C.3a In het onderwijs waar Didactisch Educatief Professional bij betrokken is zijn kwaliteitsverbeteringen aan te wijzen die gerelateerd kunnen worden aan de professionele ontwikkeling van de Didactisch Educatief Professional. ervaring 7
C.3b De professionele ontwikkeling van de Didactisch Educatief Professional is meetbaar en navolgbaar voor de leerkracht/docent en/of andere betrokkenen in de beroepscontext. ervaring 7
C.3c De Didactisch Educatief Professional stelt in overleg met de leerkracht/docent een plan voor zijn professionele ontwikkeling op en maakt hierbij gebruik van relevante, bestaande methoden. ervaring 7
Reacties
Een reactie posten